TEK VE BENZERSİZ UYGULAMALAR
Standart sorun yönetimi uygulamalarının ötesine geçin ve ISETIA ile bir adım öne çıkın:
• Yeni bir değer elde edin – çözümden sonra sorunu alınan ders olarak dönüştürün.
• Daha hızlı, kolay ve rahat bir akış için fotoğraf, video veya ses notları ekleyin.
• Kendi yolunuzu özelleştirin – türler, öncelikler ve durum değerleri tamamen özelleştirilebilir. Organizasyonunuzun alışkın olduğu terimleri ve adları kullanın; ancak önceden tanımlanmış olanları da kullanabilirsiniz.
• Sorunla ilgili alınan her eylem, otomatik olarak bir değişiklik günlüğüne kaydedilir (tarihler, sorumluluklar veya yorumlar vb.).
• Sorunları yönetim seviyelerine göre ayırın. Sorunu görev, WBS, süreç, proje, proje grubu, program veya portföy aşamasında tanımlayın. Proje yapısının hangi kısmının etkileneceğini hızlıca belirleyin.
BİLİNMEYENE HAZIRLIKLI OLUN
ISETIA’da, sorun yönetimi akışı, ayrıntılı ISETIA Issue Form® kullanılarak aşağıdaki bilgilerle erken aşamalarda dikkatle incelenir:
•Tür: Sorunları kategorize edin. Bu, sorunları doğru kişilere veya rollere atamanıza ve izlemenize yardımcı olur.
•Sahip: Sorunu kimin keşfettiği.
•Zaman ve tarih: Sorunun ne zaman tanımlandığı – ISETIA bunu otomatik olarak kaydeder.
•Açıklama: Ne olduğunu ve projenin potansiyel etkisini detaylandırır.
•Öncelik: Bir önem derecelendirmesi.
•Sorumlu kişi: Bu kişi bir çözümü doğrudan uygulayamayabilir; ancak sorunun izlenmesinden ve önceliğe uygun şekilde ele alınmasından sorumludur.
•Son tarih: Sorunun çözülmesi için son teslim tarihi.
•Durum: Çözümün ilerlemesi, sorunun genel durumunu açıkça belirten bir etiketle.
•Yorum çözüm yolu: Çözümün durumu ve bir çözüm bulmak için atılan adımlar. Yorumların zamanlaması otomatik olarak kaydedilir.
•Nihai çözüm: Sorunu çözmek için yapılanların kısa bir açıklaması.
NET YOL (CLEAR PATH)
Sorun yönetiminin en büyük zorluklarından biri, sorunu hızlı bir şekilde çözmek ve ardından projeye mümkün olan en az etkiyle hızlı tepki vermektir. ISETIA, iletişimi ve genel sorun akışını artıran bir sorun yönetimi aracıyla donatılmıştır. Zaman, başarıya ulaşmak için genellikle kritik bir değişkendir. Sorumlu bir kişiye atanan herhangi bir sorun, tüm terminal ve yararlı verilerle birlikte anında ISETIA Dashboard®’da görünür. Sorun daha karmaşıksa, ISETIA Kartına® (görev olarak yürütmek için) dönüştürülebilir ve ISETIA Panosunda® takip ve izleme seçenekleriyle takip edilebilir. Çoğu sorun beklenmedik olduğundan, ISETIA’yı kullanmak, bu sorunlarla hızlı ve etkili bir şekilde başa çıkma güvencesini sağlar. Başlamadan önce sorun çözme sürecini devreye sokarak program ve hedeflere bağlı kalmanızı sağlayın.
ÇERÇEVELEME (FRAMING)
İyi hazırlanmış bir çerçeve, etkili bir sorun çözümü için bir temel sağlar. ISETIA, aşağıdaki gibi bileşenlerle kendi çerçevenizi önceden tanımlamanıza olanak tanır:
•Sorumluluk atama yöntemi – bunu belirli bir kişi (ör. bir uzman) veya roller (ör. teknik sorunlar) tarafından yönetin.
•Durumu belirleyin – belirli kriterlere referansla kendi durumlarınızı tanımlayın.
•Çözüm tarihi ayarlayın – sorun akışını doğru ve yetkin kişiye atayın.
•İletişim – sorun akışını, yorumları ve ISETIA Dashboard® bildirimlerini kullanın.
•Zamanlama ve bütçe üzerindeki etkiler – sorun proje etkiliyorsa, şirket karar süreçlerinizi tanımlayın ve maliyet etkilerini azaltmak için standartlara uyun.
3D MODELLE EŞSİZ DÖNÜŞÜM (UNIQUE CONVERT FROM 3D MODEL)
BIM entegrasyonu, bir sorunu çözmeyi daha da basitleştirir. Ek BIM modülünde, doğrudan bir 3D modelden bir sorun oluşturabilir, nesne grubu veya genel modelle ilgili olarak bir sorun oluşturabilir ve ardından bu süreci ISETIA içinde çalıştırabilirsiniz.